czwartek, 16 sierpnia 2012

"Day That I Die"

"'Cause I believe that I,
Was born with a song inside of me."

Słuchając namiętnie piosenkę powyżej odczuwam dziwną satysfakcję wymieszaną z szyderczą metaforą, która przebija się przez zwiędłe pęki obumarłych róż i oświeca podskakujące iskry w głębi mej duszy. Drgają wytrwale krztusząc się codziennością. Upadają na kolana pod naciskiem zwątpienia. Uciekają przerażone cieniem samotności w odległe krainy wyobraźni, ale wracają pod postacią młodego boga, gdy sięgam po wirtualne pióro. Otwierają przepełnioną metaforami, historyjkami, anegdotami i puentami księgę i popychają mnie na szczyty fantazji.

Wtedy wiem, że żyję. Czuję jak każdy kwark w moim ciele puchnie przy zmożonej pracy, abym ja postawił obok siebie tysiące małych literek. Przepełnia mnie radość, natchnienie, magia, która otacza mój umysł. W tanecznym podrywie odczytuję z ruchu bioder, że to właśnie moje życie. Wierzę, że urodziłem się z literacką nutą w środku i że w dniu mojej śmierci będę mógł z podniesioną głową powiedzieć, że żyłem z czystym sumieniem tak jak to sobie wymarzyłem.

"And when I've lived out my days,
Until the very end,
I hope they find me in my home
A guitar in my hands."
 
*fragmenty piosenki
Zac Brown Band - Day That I Die

38 komentarzy:

  1. Rozwaliłeś mnie na łopatki tą piosenką. Będzie to chyba jedna z kolejnych perełek, których tekst warto zapamiętać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to ;) Ogólnie uwielbiam Zac Brown Band, coś magicznego jak śpiewają ;)

      Usuń
    2. Będę musiała się zagłębić w Jego twórczość. Tak twierdzę :)

      Usuń
  2. Pozytywnie nastraja. Utwór i Twój wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czasu do czasu i mi się zdarzy mieć pozytywną inspirację ;)

      Usuń
    2. A dziś jak z Twoim samopoczuciem?

      Usuń
    3. W tej chwili całkiem nieźle, ale pustawo. Siedzę, słucham muzyki i rozmyślam jakby to było urodzić się w innym czasie i przestrzeni, w ogóle w innej rzeczywistości i tak sobie tworzę różne scenariusze do różnych światów.

      Usuń
    4. Tylko po co? Co Ci to daje?

      Usuń
    5. Nie używany organ zanika, więc szkolę swoją wyobraźnię i marzę o nierealnym. Lubię zamieniać gorzki smak rzeczywistości w słodki sok fantazji.

      Usuń
    6. Może po prostu tego nie chcesz i nie potrzebujesz? Ja bez tego nie mógłbym normalnie funkcjonować, oczyszcza duszę. Czuję jak unoszę się ponad ten szary świat bez przyszłości i płynę przez ocean chaotycznie zbudowany z myśli. Coś wspaniałego.

      Usuń
    7. A ja chyba boję się tego rozczarowania później.
      Boję się może, że zatrę granicę między rzeczywistością a wyobrażeniami?

      Usuń
    8. Jedyna wada jest taka, że dostrzegasz jaki ten nasz świat jest zły i spaczony pomimo otaczającego nas piękna.

      Usuń
    9. W tym rzecz, nie przesadzam.

      Usuń
    10. Może inaczej. Nie potrafię dostrzec tych małych rzeczy, które naprawdę potrafią dawać uśmiech.
      Ale przecież wiesz, że ja to jestem takie duże dziecko;D

      Usuń
    11. Coś mi nie pasuje z twoją odpowiedzią, bo właśnie dziecko potrafi doszukiwać się małych rzeczy, które sprawiają radość;p

      Usuń
    12. Duże dzieci mają inne priorytety. :D

      Usuń
    13. A dzieci się nie wstydzą publicznie mówić;p

      Usuń
    14. Ale ciągniesz mnie za język. :D

      Usuń
    15. Tutaj nikt inny tego nie zrobi, więc muszę ja ;p

      Usuń
  3. To Ci zazdroszczę, bo ja sobie nieco inaczej wymarzyłam moje życie, choć mam nadzieję, że jeszcze wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że każdy wie najlepiej co dla niego najlepsze jeśli odrzuci pogoń za kasą, więc co tu zazdrościć? ;) Biegnij swoją drogą, najlepszą dla siebie, mnie czekają jeszcze liczne wyboje jak u każdego ;]

      Usuń
    2. Za kasą nie gonię, bo czekam aż trafię szóstkę :P A moja droga jest tak wyboista, że wolę już po niej iść bardzo ostrożnie niż biec :)

      Usuń
    3. Spokojnie, ja już tyle razy wypadłem ze swojej a nadal żyję! :D

      Usuń
    4. Mówisz? Ale nie przekonałeś mnie, ja nadal tchórzę :D

      Usuń
    5. No weź... Musiałeś mi zrobić ten wjazd na ambicje?! :D

      Usuń
    6. Oczywiście^^ Poznaj swojego wroga przed rozmową dyplomatyczną :D

      Usuń
    7. A ja Cię miałam za dobrego kumpla!! :/

      Usuń
    8. Ależ oczywiście, ale małej batalii słownej nigdy za wiele ;D

      Usuń
  4. uuu. jestem POZYTYWNIE zaskoczona! jak dobrze,że jest muzyka, jak dobrze,że są ludzie,którzy ją tworzą i że może ona poprawiać nastrój:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskoczona treścią notki czy, że być może ci się spodobała piosenka?;p

      Usuń
  5. Ty masz duszę artysty, twórcy :) będziesz wielki i znany ;D:D

    OdpowiedzUsuń